Over hypotheeksteun
Het regelen van de hypotheek. Dit kan een tijdrovende klus zijn, zeker als je graag rekent op het meest aantrekkelijke hypotheekaanbod. Om dat mogelijk te maken biedt Hypotheeksteun al sinds 2003 een helpende hand. Jij levert de betreffende papieren aan en wij doen de rest!
Wij helpen je graag aan de beste hypotheek die mogelijk is voor jou
Het is belangrijk dat je een duidelijk beeld hebt van jouw situatie en mogelijkheden voordat je ergens aan vastzit. Om die reden kun je gratis en zonder verplichting contact met ons opnemen. Wij hebben ruim 20 jaar ervaring en bij ons heb je altijd dezelfde contactpersoon.
Wij zijn onafhankelijk en werken met meer dan 30 hypotheekaanbieders, zodat we je de laagst mogelijke hypotheekrente kunnen bieden.
Onze werkwijze
- Hypotheek inventariseren
Dit is het proces waarbij jouw financiële situatie en wensen en behoeften worden geëvalueerd om te bepalen welk type hypotheek het beste bij jou past. Tijdens deze inventarisatie wordt gekeken naar je inkomen, uitgaven, schulden en vermogen, maar ook naar je persoonlijke situatie en toekomstplannen. - Klantprofiel
Het klantprofiel is een overzicht van je financiële situatie, je risicobereidheid en je kennis en ervaring op het gebied van financiële producten. Dit profiel wordt opgesteld en vormt de basis voor het hypotheekadvies dat je ontvangt. - Hypotheekadvies
Dit is het advies dat je ontvangt over welke hypotheek het beste bij je situatie past. Het hypotheekadvies wordt gebaseerd op je klantprofiel en de inventarisatie van je financiële situatie en wensen. - Vergelijken van verschillende geldverstrekkers
Nadat je een hypotheekadvies hebt ontvangen, kun je verschillende geldverstrekkers vergelijken om te zien welke hypotheek het beste bij je past. Hierbij kunt je kijken naar de rentetarieven, de voorwaarden en de service van de verschillende aanbieders.
Jouw hypotheek, goed geregeld.
Waarom
Hypotheeksteun?
Ruim 20 jaar ervaring
Altijd dezelfde contactpersoon
Meer dan 30 hypotheekaanbieders
Gratis oriëntatiegesprek
Volledig onafhankelijk advies
Onze diploma’s
Om als hypotheekadviseur aan de slag te kunnen, is het in Nederland verplicht om in het bezit te zijn van een aantal diploma’s en certificaten. Deze diploma’s en certificaten zijn nodig om te voldoen aan de eisen die gesteld worden door de Wet op het financieel toezicht (Wft).
Wij zijn in ieder geval in het bezit van het diploma Wft Basis, Wft Vermogen en hebben het diploma Wft Hypothecair Krediet. Deze diploma’s geven aan dat een hypotheekadviseur voldoende kennis heeft van de wet- en regelgeving rondom hypotheken en in staat is om een hypotheekadvies te geven.
Dit is belangrijk om te controleren, wanneer je een hypotheekadviseur inschakeld. Dat kan bijvoorbeeld via de website van de Autoriteit Financiële Markten (AFM), de toezichthouder op de financiële markten in Nederland.
Wet financieel toezicht (Wft) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM)
Wij werken volgens de regelgeving vanuit de Wet financieel toezicht (Wft). Deze regelgeving is van groot belang voor organisaties die zich bezighouden met financiële dienstverlening, zoals hypotheekadviseurs en geldverstrekkers. De Wft is een Nederlandse wet die ervoor zorgt dat de financiële sector betrouwbaar en stabiel blijft en dat consumenten worden beschermd.
De Wft stelt eisen aan de kwaliteit en integriteit van de dienstverlening, de deskundigheid van de medewerkers, de informatievoorziening aan de klant en het beheersen van risico’s. Het is belangrijk dat organisaties die actief zijn in de financiële sector de Wft naleven om boetes, reputatieschade en andere negatieve gevolgen te voorkomen.
Als je op zoek bent naar een hypotheekadviseur of geldverstrekker, is het verstandig om te kijken of deze partijen werken conform de regelgeving vanuit de Wft. Dit kun je bijvoorbeeld controleren door te kijken of ze zijn geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM), de toezichthouder op de financiële markten in Nederland.
Ons AFM nummer is: 12017046
Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) is een onafhankelijk en laagdrempelig klachteninstituut voor consumenten en ondernemers in Nederland die een klacht hebben over een financiële dienstverlener, zoals een bank, verzekeraar of tussenpersoon.
Het doel van Kifid is om klachten van consumenten en ondernemers over financiële dienstverlening op een snelle, transparante en effectieve manier op te lossen. Het Kifid geeft bindende uitspraken over klachten.
Heb je een klacht over een financiële dienstverlener, dan kun je bij het Kifid terecht. Voordat je een klacht bij het Kifid kan indienen, moet je eerst proberen om de klacht op te lossen met de financiële dienstverlener zelf. Als dit niet lukt, kun je een klacht indienen bij het Kifid.
Het is belangrijk om te weten dat de behandeling van een klacht bij het Kifid meestal niet kosteloos is. Als consument betaalt u eenmalig een bijdrage aan het Kifid en als de klacht gegrond wordt verklaard, kan de financiële dienstverlener worden verplicht om de kosten hiervan te vergoeden.
Ons Kifid nummer is: 300012593